zondag 26 februari 2012

nieuwe strips en betere kettingloop

Vandaag weer eens een snelle tocht gemaakt; Dieren, Hall, Klarenbeek, Bussloo, Voorst, Zutphen, Brummen.
Gisteren nog even snel de nieuwe  wielkaststrips van Wim Schermer gemonteerd, breder, lager en stugger dan de vorige, zeg maar het proto-type wielkast strip.
Ook heb ik het SKF E2 kettingwiel op een eenvoudige manier over de as schuifbaar gemaakt waardoor ook bij de mango de kettingloop een stuk efficienter wordt. Slechts een keiharde M8 inbusbout van 1 euro levert een fantastisch resultaat. Later zal ik nog een foto posten van deze oplossing.
Wat fietst deze mango toch lekker !!
Ik heb nog 3 andere ligfietsen, een M5 shockproof, een M5 28/20 en een M5 LR tailbag. Ik weet het nu zeker, die eerst 2 gaan binnenkort in de verkoop. De LR hou ik voor wedstrijden.

3 opmerkingen:

  1. IK ben wel benieuwd naar die efficiëntere kettingloop. Ik geloof niet dat ik het zonder foto begrijp....:(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mmmm...een keiharde M8 imbusbout. Ik weet het niet. Is dat sterk genoeg in een Mango? Zeker zo'n lange. Bij het zwaarste verzet komt dan juist de kracht op het zwakste punt. Ver van het frame af.

    De deelbare ashouder van Wim verdeeld die kracht beter over het frame en kettingtunnel. Daarbij blijft de ketting ook mooi recht lopen.
    Het kost wat maar biedt ook meerdere voordelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. klopt, maar die deelbare ashouder past helaas niet in een Mango...
    Of de M8-as sterk genoeg is weet ik ook niet zeker. Feit is wel, dat deze bout veel verder in het frame zit geschroefd dan de originele. Ik hou het goed in de gaten, een iets kortere bout is natuurlijk ook een oplossing, en wellicht al voldoende voor een betere kettingloop.

    BeantwoordenVerwijderen