zondag 22 september 2013

creatief met WC BH's

WC BH's ? .................. ja, WC Borstel Houders, die vrij makkelijk om te knutselen zijn naar ware spoilers voor je voetengaten !!

Na Wim, die er onlangs over blogte, voel ik me wel een beetje verplicht om mijn versie te publiceren.
Ik heb altijd al met voetgaten-strippen van Wim Schermer gereden, functioneren ook prima, maar wou gewoon weer eens wat anders.
Mijn avontuur begint bij een kant en klare WC-BH van de Wibra, verkrijgbaar in wit, zwart en grijs. Vraag met niet waarom, maar voor slechts 149 cent ook nog netjes verpakt in kado versiering .
Ik heb er direct 3 gekocht, 2 zitten er nu onder de Q, en de derde heb ik gebruikt voor onderstaande fotosessie.
Met tape heb ik de buiten rand en de binnenrand afgetekend. Op deze manier ontstaat er een mooi voorgevormde spoilervorm die ook nog eens aan de zijkanten doorlopen, evt nog te verlengen met een losse strip. Knippen doe ik gewoon met de schaar, het kunstof is redelijk soepel, en makkelijk te knippen en buigen.
Voor de bevestiging onder de Q heb ik er voor gekozen om de spoiler zo plat mogelijk te houden, om geen last te krijgen bij drempels. Ook heb ik ze zoveel mogelijk voor de gaten te monteren om dat er anders met de voeten tegen aan kom, en omdat anders het "flinstonen" lastig wordt.
Ik heb eerst het raakvlak met de onderkant met een stift afgetekend, en precies op deze lijn een tochtprofiel geplakt. de spoiler klemt dan zelf netje om het profiel en is makkelijk met plakband te bevestigen (evt ook nog dubbelzijdig aan de binnenkant dat zich op het profiel hecht).
Bekijk de foto's, ze spreken voor zich, als je meer info wilt laat het maar even weten.
Mijn ervaring ?  Ze werken prima, heb nooit last van drempels. Het is confortabel, en inderdaad bij zijwind voel je wel iets inkomende wind, maar absoluut niet vervelend.

Wim Schermer noemde ze al borsten. Die van mij zijn mooi klein en zwart, die van van Wim Huisman groot en wit. Gelukkig heeft iedereen zo zijn voorkeur...........

zo van de Wibra, bijna voor niets !

buitenrand  afplakken, kan natuurlijk in elke vorm

de uiteindelijk hoogte

binnenrand afplakken, om ruimte te houden voor je voeten

zo krijgt de spoiler al vorm

voor aanzicht 

de RASTA WC Borstel Houder

de "borsten"

van binnen bekeken

buiten aanzicht

de tochtstrip, waar de spoiler omgeklemd zit.

bodemvrijheid

zijaanzicht


5 opmerkingen:

  1. Het koude benen probleem ken ik niet zo...in de winter trek ik een lange broek aan maar ik zie wel degelijk mogelijkheden in de warme zomer.

    Als je ze nu eens andersom monteert en als luchthappers laat werken? Dan moet er toch een constante stroom koele rijwind je karretje inblazen? Aerodynamisch ongetwijfeld niet verantwoord...maar wie weet werkt het echt verkoelend!

    groet,
    Paul

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow Lorenz. Als ik dat nou eerder had gezien........ik vind die van jou veel mooier ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat lijkt me wel iets voor een workshop op 6 oktober. WC-BH's onder je velomobiel in 10 stappen......

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind het erg functioneel....met wat ik van plan ben verlies je de mogelijkheid van 'flintstonen' en das niet echt handig want ik moet dat nog vaak genoeg ( weeral niet gehaalde bocht ) doen...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ziet er goed uit Lorenz! Ik had eigenlijk ook liever voetengaten in de DF gehad. Maar misschien doe ik dat alsnog. Aan de Limit vind ik dit niet meer besteed (het werk bedoel ik).

    BeantwoordenVerwijderen